snewtour

ساخت وبلاگ

جاذبه های آنتالیا

در این مطلب قصد دارم با آنتالیا آشنا شویم و در مود جاذبه های آنتالیا با شما صحبت کنیم.

با آنتالیا بیشتر آشنا شوید

کشور ترکیه که در شمال غربی کشور ما قرار گرفته است دارای شهرها و مناطق دیدنی بسیاری است که در ایام مختلف سال اشخاص بسیاری را به طرف خود جذب می کنند، گردشگرانی که به شهرهای مختلف ترکیه مثل استانبول، آلانیا، کوش آداسی و… مسافرت می کنند.

یکی از مهمترین این مناطق شهری است که در میانه های کشور ترکیه قرار گرفته است و دارای جاذبه های دیدنی بسیاری می باشد، اگر شما اهل سفر خارجی هستید احتمالا موفق شده اید که حدس بزنید ما در مورد کدام شهر صحبت می کنیم، ما در این مطلب قصد داریم درباره آنتالیا و جاذبه های آنتالیا توضیح دهیم،  جهت آشنایی هرچه بیشتر شما با آنتالیا این شهر گردشگر پذیر ترکیه با ما همراه باشید.

Antalya نام منطقه ای خوش آب و هوا و بسیار فرح بخش است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند با توجه به اینکه جمهوری ترکیه کشوری تقریبا تازه تاسیس است، اما سابقه آن به دوران پیش از تاریخ و به خصوص دوران اوج گیری حکومت روم و روم شرقی بازمی گردد، به همین دلیل شما در اقصی نقاط این کشور جاذبه های تاریخی بسیار مربوط به آن دوران را می توانید مشاهده نماید.

از مهمترین آنها می توان به شهر قدیمی کالیجی و بناهای تاریخی گوناگون آن اشاره کرد، که در شهر آنتالیای ترکیه قرار گرفته اند.

شما با هر سلیقه که باشید می توانید در تور آنتالیا به تفریح پرداخته و در سواحل زیبا و چشم نواز آن به گذران وقت مشغول شوید.در ادامه در مورد جاذبه های آنتالیا بیشتر صحبت میکنیم.

۱۰ جاذبه برتر آنتالیا را بشناسید

جاذبه های آنتالیا با اینکه به پای استانبول نمی رسد اما نباید این اشتباه برای شما پیش بیایید که از ارزش این شهر تاریخی بکاهید، شما می توانید با خیال آسوده تعطیلات خود را در این شهر توریستی گذرانده و از شلوغی و هیاهوی استانبول به دور باشید و آرامش بی نظیر موجود در این شهر را تجربه نمایید، برای آشنایی شما با اماکن دیدنی آنتالیا به معرفی ۱۰ نمونه ازبرترین جاذبه های آن که بیشترین تعداد بازدید کننده را به سوی خود جذب می کنند می پردازیم.

آکواریوم آنتالیا

با اینکه آنتالیا دارای سایت های گردشگری بسیاری است اما مسولین گردشگری این شهر برای جذب بیشتر مسافرین با خلق یکی از شگفت آورترین سازه های مدرن جهان در این شهر دست به تلاش بزرگی زده و یکی از عالی ترین آکواریم های خاور میانه را بعد از آکواریوم دبی بنا نمودند که دارای آب زیان متنوع و دیدنی است، و با این اقدام موفق به برداشتن قدم بزرگی در جهت رونق و پیشرفت گردشگری این بخش ترکیه شدده اند.

آسپندوس و ترمسوس

این جاذبه که در شمال شرقی آنتالیا قرار گرفته است یکی از بناهای به جا مانده از دوران عظمت و شکوه حکومت روم است با اینکه تقریبا ویرانه ای از این آمفی تاتر باقی مانده اما شما با نگاه کردن به آن می توانید ظرافت ها و پیچیدگی های معماری آن را درک کرده و تصویری از گذشته با شگوه این محل را در ذهن خود مجسم نمایید،

کوه تاحتالی

یکی از مناطق بسیار دیدنی آنتالیا کوه تاحتالی است که منطقه ای مملو از جاذبه های طبیعی ایده آل می باشد، شما با رفتن به فراز این کوه می توانید تصاویری خارق العاده و کم نظیر را از نزدیک مشاهده نماید، و یا سوار تلکابین شده و در طبیعت این رشته کوه زیبا که به وسیله درختان احاطه شده تفرج نماید و شما با رسیدن به بالای قله کوه تاحتالی می توانید به تماشای دریا مدیترانه بپردازید.

راه لیسیان

این مکان که به تکه ای از بهشت می ماند، واقعا دیدنی است، خط ساحلی که در امتداد آنتالیا کشیده شده و بیش از ۵۰۰ کیلومتر امتداد یافته، شما به وسیله تاکسی و اتوبوس به راحتی می توانید به این محل رسیده و به پیاده روی بر روی شن های گرم آن مشغول شوید.

ساحل ماسه‌ای لارا

اگر دوست دارید از نزدیک مجسمه های شنی بی مانند را از نزدیک ببینید، می توانید به ساحل لارا رفته و به تماشای هنرمندانی که به مجسمه سازی مشغول هستند بپردازید.

موزه آنتالیا

نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی آنتالیا است که روزانه گروه های فراوانی را که علاقه مند به تاریخ می باشند، به تماشای خود دعوت می کند شما نیز اگر شوق دیدن آثار تاریخی را دارید در تورآنتالیا به این مکان سرزده و یافته های  تاریخی موجود در آن را از نزدیک مشاهده نمایید آثاری که مربوط به دوران قبل و بعد اسلام می باشند.

شاید گذافه گویی نباشد اگر بهترین جاذبه طبیعی آنتالیا را دو آبشار دودن و ماناوگات بدانیم، این دو آبشار زیبا که از ارتفاع نسبتا زیادی به دریا می ریزد، با حجم بالای آب و صدای گوش نوازش برای همه افرادی که به آنتالیا پا می گذارند منظره ای بدیع خلق می کنند، با اینکه برای دیدن این دو آبشار باید اندک مبلغی هزینه بپردازیم ولی دیدن این مکان را به همه توصیه می کنیم.

یولی مناره

 که از آثار دوره سلجوقیان روم می باشد جاذبه ای تاریخی مربوط به سده ۷ هجری است، که به عنوان نماد تمدن اسلامی در دوران کیقباد سلجوقی بنا گردیده است، در گذشته برای راهنمایی مسافرینی که به این شهر مسافرت می کردند به عنوان راهنما مورد استفاده قرار می گرفت.

قلعه رومی

این سازه که به شکل دایره ای بنا شده است همانگونه که از نامش پیداست، از آثار دوره امپراطوری روم محسوب می شود، که در نزدیکی پارک کارالی‌اوغلو قرار گرفته است و بیش از ۱۰ متر ارتفاع دارد، این قلعه که رو به جانب بندرگاه آنتالیا قرار دارد، از مکان های پر مخاطب آنتایلا می باشد که همیشه گردشگران فراوانی در آن مشغول گردش هستند.

شما هم اگر از آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به ثبت تصاویر تاریخی می باشید حتما به همراه دوربین عکاسی خود به این محل رفته و مشغول عکاسی و تصویر برداری از دیدنی های آن به ویژه در هنگام طلوع و غروب آفتاب شوید.

غار کاراین

که آخرین جاذبه لیست ماست مربوط به دوران پارینه سنگی می باشد و محل مناسبی برای غارنوردان و علاقه مندان به طبیعت محسوب می شود، از آثار به دست آمده در غار کاراین مجموعه ای به دست آمده است که از بقایای حیوانات ماقبل تاریخ کشف شده در این مکان می باشد.

باتوجه به موراد گفته شده جای تعجب نیست که سالانه هزاران نفر با نیت خرید تور آنتالیا اقدام به برنامه ریزی و سفر به کشور ترکیه می نماییند.

تور آنتالیا همراه نیوتو

snewtour...
ما را در سایت snewtour دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نصرتی snewtour بازدید : 289 تاريخ : سه شنبه 6 شهريور 1397 ساعت: 12:15

معاون الملک

در این مطلب میخواهیم در مورد شهر معاون الملک یکی از شهر های استان کرمانشاه صحبت کنیم که میتوانید در تور کرمانشاه از این هر دیدن فرمایید.

از تکبه معاون الملک بیشتر بدانید

در غرب کشور ما شهری وجود دارد که در آن فرهاد به عشق شیرین به جنگ کوه رفت و خسرو به خاطر کسب قدرت با فرزندش به منازعه پرداخت، بله درست متوجه شدید ما داریم از کرمانشاه صحبت می کنیم شهری که در کناره کوه بیستون قرار گرفته و از تاریخچه غنی برخوردار است، تور کرمانشاه یکی از بهترین و پرفروش ترین تورهای داخل کشور می باشد که در تمام ایام سال گردشگر را به طرف خود جذب می کند.

اگر بخواهیم از جاذبه های کرمانشاه بگویم باید صدها صفحه مطلب و چندین کتاب را جمع کنیم و ساعت ها وقت صرف کنیم چون که کرمانشاه مملو از مکان هی دیدنی می باشد که از دوره قبل از اسلام شروع و تا دوران معاصر ادامه پیدا می کند، برای آشنایی شما با کرمانشاه ما قصد داریم یکی از مکان های کمتر شناخته شده آن را به شما معرفی کنیم بنایی که در مقایسه با دیگر آثار موجود در گرمانشاه از قدمت آنچنانی برخوردار نیست اما بسیار جالب و شگفت انگیز می باشد، و افکار گردشگران کنجکاو را تا ساعت ها در گیر خود می کند نام این سازه تکیه معاون الملک است.

تاریخچه معاون الملک

تکیه در فرهنگ تشیع به محلی گفته می شود که در آن دور هم جمع شده و به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری به خصوص برای امام حسین می پردازند با توجه به جایگاه ویژه دین نزد ایرانیان در اکثر نقاط کشور بناهای مذهبی بسیاری مانند حسینه ها، مساجد، امامزاده ها و … وجود دارد اما یکی از شاخص ترین آنها تکیه معاون الملک است که در دوره قاجار و به وسیله یکی از معماران زبر دست آن دوران یعنی حسین خان معین الرعایا بنا گردید، با اینکه او در سده ۱۳ هجری دیده از جهان فرو بست اما شاهکارش تا امروز محلی برای ذهن های مشتاق و کنجکاو می باشد.

به دلیل سبک معماری و شوه خاص کاشی کاری این تکیه به آن لقب مینیاتوری داده اند که گویای ظرافت و هنرمندی بنیانگذاران آن بوده است، این بنا برای خود داستان پر فراز و نشیبی دارد که بسیار پر تلاطم و دلهره آور است، تکیه معاون الملک شاهد قتل خون ریزی و اتفاقات بسیاری بوده است که از آن جمله می توان به کشته شدن حسین خان معین الرعایا سازنده این مکان و حمله مشروطه خواهانی که از ظلم حکام قاجار به ستوه آمده بودند و به آتش کشیدن این بنا بوسیله آنها اشاره کرد، تاریخ ساخت این تکیه ۱۲۸۱ هجری می باشد و بیش از ۱۱۰ سال از آن می گذرد، این تکیه به قسمت های مختلفی تقسیم شده که مهمترین آن حسینیه، زینبیه و حیاط می باشد.شما میتوانید در تور کرمانشاه از این مکان دیدن کنید.

 
 

شاخصه های اصلی تکیه معاون الملک

این سازه که در ابتدا در زمینی به وسعت دو هزار متر مربع ساخته شده بود دارای کاشی کاری منحصر به فرد می باشد و بی شباهت به تابلوهای مینیاتور سبک اصفهان نمی باشد، از دیگر نشانه های این تکیه تلفیق هنر اسلامی با هنر پیش از اسلام می باشد که در نوع خود نخستین نمونه محسوب می شود، این بنا که به سبک زورخانه ها در سطحی پایین تر از زمین قرار گرفته است.

اما در سال های اخیر به دلیل برنامه های سازمان میراث فرهنگی و به روز شدن و تغیر کاربری بناها قسمت هایی از این تکیه نیز تغییر ماهیت داده و به شکل موزه در امده است.
نقاشی های این بنا را سه تن از بهترین و زبردست ترین نقاشان دوره قاجار یعنی حسین نقاش تهرانی و سیدابوالقاسم مانی و حسین کاشی پز تهرانی میناچی انجام داده اند که از نکات قابل تامل این ساختمان می باشد.

بد نیست بعد از ورود به این سازه و بازدید از قسمت های مختلف آن به کنار قبر حسن معاون الملک رفته و برای شادی روحش دعا نمایید.

از زیبا ترین قسمت ها ی این تکیه باید به آینه کاری های بسیار چشم نواز آن اشاره کرد که توسط محمدعلی تهرانی در قسمت حسینیه ایجاد شده است اشاره نمود.

موقعیت مکانی

تکیه معاون الملک در شهر کرمانشاه، در محله آبشوران که از قدیمی ترین محله های شهر است قرار دارد برای رسیدن به این تکیه بعد از ورود به محله آبشوران باید به طرف خ حداد عادل حرکت کرده و به تکیه معاون الملک وارد شوید از مزایای این مکان می توان به دسترسی راحت به آن از طریق وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد.

جمع بندی

پس با توجه به این مباحث باید گفت که شما باید حتما تور کرمانشاه را خریده و از این مکان تاریخی بازدید نماید زیرا که شاهکارهای بی مانندی از آینه کاری ها، کاشی کاری ها، منبت کاری و… را در آن می توانید مشاهده نماید، هنر هایی که هر یک برای خود دنیایی از عجایب هستند.

تور کرمانشاه همراه نیوتور

snewtour...
ما را در سایت snewtour دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نصرتی snewtour بازدید : 291 تاريخ : يکشنبه 4 شهريور 1397 ساعت: 11:52